Tips om verktyg för att matcha elevgrupper?

Hej!
Jag är projektledare för Världen finns här, ett Arvsfondsprojekt där vi sammanför vuxna som läser sfi och elever i grund/gymnasieskola för lärande möten kopplade till kursplaner. Syftet är att göra deltagarna till resurser för varandra och att skapa möten som annars inte sker. Något som ger nya kunskaper och insikter för deltagarna.

Vi har varit i gång i 1,5 år och intresset börjar bli stort, så stort att vi skulle behöva ett digitalt verktyg för att samla info om och matcha ihop lärare/elevgrupper med varandra. Vi skulle vilja bygga systemet så att det även hjälper admin att följa upp allt som görs, genom att ta ut statistik om de utbyten som har genomförts. Och att det i bästa fall fungerar att lärare och elever gör utvärderingar av utbyten via verktyget, så att även de resultaten samlas in och blir sökbara.

Jag håller på att sondera vilka möjliga sätt som finns att lösa detta på och tar gärna emot tips! Vilka system/plugins finns som kan funka/gå att anpassa? Känner ni till andra som utvecklat och använder något liknande? Byråer som kan möta våra behov? Vi har hittills kollat av med Kompis Sverige, Nya kompisbyrån och Yrkesdörren, för att fråga om deras lösningar.

Kolla gärna vår webbplats varldenfinnshar.se för info om vad vi gör! Den är byggd i Wordpress.

Har du några tips som kan vägleda oss? Kommentera gärna!

2 gillningar

Hej @Fatima! Ledsen jag inte svarat på detta tidigare men har inlett hösten med massa VAB och sjukdom så ligger lite efter med allt…

Hur har det gått för dig med detta? Har du hittat något bra verktyg? Om inte får du gärna beskriva lite mer vad det är man ska kunna göra i verktyget, hur processen ser ut idag etc. Jag har inte kunnat komma på något direkt, utan hade nog också mest tipsat om de organisationer du själv nämnde för att se hur de gör :slight_smile: