ClimateVisualizer från Klimatsekretariatet
Jan Lindblad
@jarlix här i forumet
Jag har hört flera som tycker Almedalen är en klubb för imbördes beundran för de redan invigna i ett moln av rosé. Min upplevelse är den rakt motsatta. Jag har aldrig fått någon rosé, och detta är platsen där man kan prata med människor som man aldrig skulle han chansen att komma i närheten av annars, där man kan testa nya idéer, bredda sina intressen, knyta nya och gamla kontakter på ett lätt och öppenhjärtigt sätt. Fantastiskt helt enkelt. Och ganska unikt.
Som utpräglad ingenjör+entreprenör sedan unga år ser jag fram emot den här diskussionen om teknik som medel för samhällsnytta. Jag arbetar med många projekt, men för dagen har jag på mig hatten från Klimatsekretariatet.
Klimatsekretariatets mission är att se till att Parisavtalet uppfylls. Uppförsbacke? Jajamän! Men backen får sig en match genom det urstarka engagemang frågan väcker hos många. Nu gäller det bara att bli fler, och att få frågan belyst på rätt sätt. Vårt främsta verktyg för att skapa engagemang nu är lokala, visuella koldioxidbudgetar.