Government Account Indicator

Som en följd av Govdirectory, som jag tipsade om tidigare, har @abbe98 kunnat göra webbläsartillägg som ger en indikation på om ett konto på en plattform tillhör en myndighet. Finns för tillfället för Firefox att installera från Government Account Indicator – Get this Extension for 🦊 Firefox (en-US)

Vill man hjälpa till att förbättra så finns koden här.

1 gillning

Vill ni bara veta mer om Govdirectory eller snacka med oss så kan man ta sig en titt på vår evenemangslista.

1 gillning

Snyggt jag gissar ni sett entity Explotion som bygger lite på samma koncept gissar jag Wikidata:Entity Explosion - Wikidata

Jag var med på ett kasst möte med myndigheter om att knyta ihop information kanske ni skulle visa det för dom…

https://community.dataportal.se/topic/243/textdata-och-delning-av-statliga-utredningar-för-maskinell-analys?_=1648813456256

Ja, “problemet” är ju att Entity explosion visar alla objekt och alla externa identifierare. Värdehöjaren här är ju den manuella kureringen.

Snyggt vore att ha g0v kopplingar när man är på en myndighets sida på twitter eller annat… som Audrey Tang pratar om

Nja, att leda folk bort till andra platser än myndigheten är väl lite tvärtemot principen att vara det lättaste sättet att kontakta en myndighet.