Projekt för fri och öppen lösning för svensk e-legitimation (alternativ till BankID)

Hej!

Vi håller precis på att starta ett projekt som handlar om att få till en fri och öppen lösning för svensk e-legitimation (alternativ till BankID).

Se diskussionen på DFRI-listan: DFRI:s listan@ (OBS det är ett antal mejl i den tråden, mycket bra info redan där)

Det blir ett öppet möte om det här om ca tre veckor, som en sorts projekt-start:

Tid: onsdag 15 september klockan 19:00-20:30

Plats: https://jitsi.eliasrudberg.se/e-id-meeting

Vem kan vara med: alla som är intresserade av att delta i ett projekt om e-legitimation

Planen är att vid det mötet kan vi komma överens om att starta projektet och vi kan diskutera bland annat de olika punkterna i DFRIs projektguide, på vilka sätt vi vill jobba i projektet, vem kan göra vad, och så vidare.

Så skriv upp den 15 september 19:00 i kalendern, hoppas att så många som möjligt kan vara med då.

Välkomna :slight_smile:

Undrar du något, fråga gärna på DFRI-listan eller direkt här i det här forumet.

5 gillningar

Se även andra relaterade trådar på listan: DFRI:s listan@

2 gillningar

Superbra initiativ @elias! Så kul också att du hittade till DFRI via vårt fredagsfika och att du hittade till oss via min artikel i Kurage! För visst var det så?

Jag kan tänka mig att detta initiativ är intressant för t.ex. @fredriklinden och Patrik från MyData Sweden, eller för @MeboNav / Medborgarnavet.

3 gillningar

Ja, precis, så var det. Jag läste din artikel, så fick jag veta att ni fanns och att ni hade fredagsfika, på fredagsfikat fick jag höra om DFRI, och så vidare. :slight_smile:

Försök få ut fler artiklar. Varför inte DN Debatt? :wink:

2 gillningar

Missa inte mötet om det här i kväll, klockan 19!

1 gillning

Mer info: Vill du vara med och starta projekt för öppen och fri e-legitimation i Sverige? Delta på möte onsdag 15 september kl. 19:00 – :DFRI

Mötet blev bra tyckte jag!

Här är en sammanfattning och länkar och annat från mötet:

https://lists.dfri.se/listan/msg01898.html

4 gillningar

Nu finns en egen mejllista för projektet om fri och öppen svensk e-legitimation.

Alla som vill vara med i diskussionerna i projektet är välkomna att gå med i den mejllistan.

Information om hur du går med, arkiv för den mejllistan och annan info om projektet, finns här: Fri och öppen lösning för e-legitimation – :DFRI

Listans arkiv med diskussion kring “Skiss av hur en fri och öppen e-leg-lösning skulle kunna fungera”: Diskussion om fri och öppen e-legitimation

2 gillningar