Föreningar för fri mjukvara i Göteborg?

Hej, jag undrar om någon känner till vad det finns för grupper i Göteborg som främjar utveckling av fri mjukvara? Jag har själv jobbat med fri mjukvara i flera hobbyprojekt men skulle vilja komma i kontakt med andra, och gärna så att man kan träffas
Tacksam för hjälp och med vänliga hälsningar,
Tord

2 gillningar

Hej Tord. Det är ganska många som håller på med fri programvara. Några jag är engagerad i är Föreningen FSCONS som träffas nästan varje månad (runt månadsskiftet) och har andra öppna aktiviteter planerade för hösten med. Sen är det Fripost som har sensommarfest 27/8.

Staffan kan också berätta om I love libre som han och jag arrangerar, inte direkt en förening (om han inte kontaktat dej redan) men ett tillfälle att träffas.

Hälsningar,
Leif-Jöran https://www.friprogramvarusyndikatet.se/

3 gillningar

Hej @tord! Som @ljo skrev så har vi lite grejer i Gbg.

Vad sägs om att börja med en pubkväll där vi kan snacka lite om att hitta ett sätt att träffas och prata fri programvara? Det vore skoj och givande, tror jag.

I Love Libre är ett sådant projekt jag och LJ driver just med liknande syfte men utan regelbundenhet:
I Love Libre GBG

Ha det fint!

Staffan

3 gillningar

Tack för dessa tips!

Okej, när kan man komma på en pubkväll? Har autism och blir lätt överväldigad när det är mycket folk på samma gång men kan stanna en liten stund. Var ser man när nästa träff är, kommer det i det här forumet eller på I Love Libre GBG – OSCILLATOR ?

PS: Jag letar förresten efter arbetsträning inom IT-området (gärna med programmering), om någon har något tips får ni gärna kontakta mig på tord (at) disroot (dot) org

Tack! Jag hör av mig när vi bestämt ett datum!